Sacharidové vlny

Sacharidové vlny

Nedávno, keď som len tak bezcieľne blúdila medzi programami v televízii, som na jedom z nich objavila súťaž v kulturistike. Vrcholoví športovci ukazovali svoje vypracované svaly zo všetkých možných strán a uhlov. Ako tak súťaž postupovala, začala som premýšľať koľko námahy a driny ich to všetko stojí. Postavila som sa pred zrkadlo a zistila, že napriek tomu, že si občas dám nejakú tú stovku brušákov, moje telo ani zďaleka nevyzerá tak, ako telá fitnesiek v televízii.

Začala som teda googliť a študovať, ako cvičia, ako sa stravujú a ako žijú ľudia, ktorí majú tak krásne vyrysované svaly. Medzi mnohými informáciami som našla niečo čo má názov sacharidové vlny. Hneď ma to zaujalo, pretože si myslím, že je to metóda vhodná aj pre bežného človeka, pokiaľ sa chce zbaviť nejakého toho podkožného tuku.

Sacharidy sa delia na jednoduché a zložité. Jednoduché sacharidy sú pre telo okamžitým zdrojom energie, ale ak ich prijmeme viac ukladajú sa vo forme tukov, naopak zložité sacharidy sa v našom tele štiepia a vytvárajú krátkodobú formu energie vo forme glykogénu. Tie jednoduché nájdeme predovšetkým v sladkostiach a rôznych dobrotách, zatiaľ čo zložité sa nachádzajú v ryži, cestovinách či zemiakoch.

Základom stravovania podľa sacharidových vĺn je vyhýbať jednoduchým sacharidom a pracovať čo najefektívnejšie s tými zložitými.

sacharidové vlny 1

Bežné diéty fungujú na princípe, že na to aby sme schudli musí byť príjem menší ako výdaj. Boli by ste prekvapení aké je naše telo múdre, ako rýchlo túto našu diétu prekukne a začne si aj z toto mála čo dostane ukladať tukové zásoby na „horšie časy“. Aby to všetko zvládol spomalí metabolizmus a bude šetriť energiou všade kde sa bude dať. Výsledkom potom bude, že napriek našej veľkej snahe a sebazapreniu ručička na váhe neklesne tak, ako by sme si priali. Aby sa teda tento proces nezopakoval, musíme niečo v diéte zmeniť. A presne to „niečo“ ponúkajú sacharidové vlny.

Pri tejto diéte totižto meníme množstvo prijatých sacharidov aby sme udržali metabolizmus rýchly. Docielime tým teda, že v dňoch keď budeme jesť veľa sacharidov bude telo spaľovať účinne energiu, ktorú mu dáme, keď potom náhle znížime ich príjem, telo sa nestihne prepnúť na „úsporný režim“ a bude spaľovať rovnaké množstvo energie, no už z našich prebytočných tukových zásob. Následne je dôležité príjem sacharidov, ešte predtým ako si naše telo nato zvykne, zase zvýšiť. Takto oklameme náš metabolizmus a výsledkom potom bude krajšie a svalnatejšie telo.

Treba tiež spomenúť, že túto diétu sa neodporúča držať dlhodobo, práve kvôli zvýšenému množstvu bielkovín, ktoré počas nej prijímame. Tým, že sa množstvo prijatých sacharidov mení a tukov sa počas akejkoľvek diéty snažíme prijímať len obmedzené množstvo, je úplne samozrejmé, že najviac budeme prijímať práve bielkovín. Z dlhodobého hľadiska by vysoký príjem bielkovín mohol viesť k zvýšeniu hladiny inzulínu, čo následne, paradoxne, zabraňuje spaľovaniu tukov. Príliš veľké množstvo prijatých bielkovín je tiež nebezpečné pre našu pečeň a obličky, ktoré sú nadmerne zaťažované. Priemerná hodnota prijatých bielkovín pre správne fungovanie tela by mala byť 1-1,5gramu na kilogram hmotnosti.

 

  • Neváhajte viac !

    Máte jedinečnú možnosť zmeniť svoj život. Schudnúť a zlepšiť svoj zdravotný stav. Prihláste sa na konzultáciu k svojmu výživovému poradcovi. Za 7,90 absolvujete merania na prístroji Tanita a získate jedálniček vypracovaný na mieru pre Vás.

Tak poďme sa teda vrhnúť na to ničenie podkožného tuku pomocou sacharidových vĺn. Existuje niekoľko prevedení tejto diéty, no základ je stále rovnaký, menenie množstva prijímaných sacharidov. Základným prevedením je 7 dňový cyklus, ktorý sa opakuje, pričom každých 14 dní si môžete dovoliť maškrtný deň, kedy sa vo svojom stravovaní nemusíte vôbec obmedzovať.

Sacharidové vlny jedálniček – vzor

1.deň- 50g sacharidov

Príklad jedálnička v tento deň:

1.jedlo: 7 vajíčok z toho pôjde 5 žĺtkov preč (41g bielkovín, 4g sacharidov)

2.jedlo: 200g kuracích pŕs (39g bielkovín, sacharidy menej ako 1g)

3.jedlo: 200g tresky (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

4.jedlo: 250g tvarohu a 150g bieleho jogurtu (40g bielkovín, 18g sacharidov)

5.jedlo: 200g kuracích pŕs (39g bielkovín, sacharidy menej ako 1g)

6.jedlo: 200g filiet (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

2. deň- 100g sacharidov

Príklad jedálnička v tento deň:

1.jedlo: 6 vajíčok z toho pôjdu 4 žĺtky preč (35g bielkovín, 4g sacharidov)

2.jedlo: 200g kuracích pŕs a 160g uvarenej ryže (46g bielkovín, 50g sacharidov)

3.jedlo: 200g tresky (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

4.jedlo: 250g tvarohu a 150g bieleho jogurtu (40g bielkovín, 18g sacharidov)

5.jedlo: 200g kuracích pŕs (39g bielkovín, sacharidy menej ako 1g)

6.jedlo: 200g filiet (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

3. deň- 200g sacharidov

Príklad jedálnička v tento deň:

1.jedlo: 6 vajíčok z toho pôjdu 4 žĺtky preč (35g bielkovín, 4g sacharidov)

2.jedlo: 200g kuracích pŕs a 335g uvarenej ryže (49g bielkovín, 100g sacharidov)

3.jedlo: 200g tresky (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

4.jedlo: 250g tvarohu a 150g bieleho jogurtu (40g bielkovín, 18g sacharidov)

5.jedlo: 200g kuracích pŕs a 160g ryže (46g bielkovín, 50g sacharidov)

6.jedlo: 200g filiet (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

4. deň- 250g sacharidov

Príklad jedálnička v tento deň:

1.jedlo: 7 vajíčok z toho pôjde 5 žĺtok preč (41g bielkovín, 4g sacharidov)

2.jedlo: 200g kuracích pŕs a 335g uvarenej ryže (49g bielkovín, 100g sacharidov)

3.jedlo: 200g tresky (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

4.jedlo: 250g tvarohu a 150g bieleho jogurtu (40g bielkovín, 18g sacharidov)

5.jedlo: 200g kuracích pŕs a 335g ryže (49g bielkovín, 100g sacharidov)

6.jedlo: 200g filiet (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

5. deň- 300g sacharidov

Príklad jedálnička v tento deň:

1.jedlo: 7 vajíčok z toho pôjde 5 žĺtok preč a 50g ovsených vločiek (64g bielkovín, 54g sacharidov)

2.jedlo: 200g kuracích pŕs a 335g uvarenej ryže (49g bielkovín, 100g sacharidov)

3.jedlo: 200g tresky (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

4.jedlo: 250g tvarohu a 150g bieleho jogurtu (40g bielkovín, 18g sacharidov)

5.jedlo: 200g kuracích pŕs a 335g ryže (49g bielkovín, 100g sacharidov)

6.jedlo: 200g filiet (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

6. deň- 400g sacharidov

Príklad jedálnička v tento deň:

1.jedlo: 7 vajíčok z toho pôjde 5 žĺtok preč a 50g ovsených vločiek (64g bielkovín, 54g sacharidov)

2.jedlo: 200g kuracích pŕs a 100g cestovín (49g bielkovín, 200g sacharidov)

3.jedlo: 200g tresky (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

4.jedlo: 250g tvarohu a 150g bieleho jogurtu (40g bielkovín, 18g sacharidov)

5.jedlo: 200g kuracích pŕs a 335g ryže (49g bielkovín, 100g sacharidov)

6.jedlo: 200g filiet (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

7. deň- 500g sacharidov

Príklad jedálnička v tento deň:

1.jedlo: 7 vajíčok z toho pôjde 5 žĺtok preč a 150g ovsených vločiek (64g bielkovín, 154g sacharidov)

2.jedlo: 200g kuracích pŕs a 100g cestovín (49g bielkovín, 200g sacharidov)

3.jedlo: 200g tresky (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

4.jedlo: 250g tvarohu a 150g bieleho jogurtu (40g bielkovín, 18g sacharidov)

5.jedlo: 200g kuracích pŕs a 50g cestovín (49g bielkovín, 100g sacharidov)

6.jedlo: 200g filiet (32g bielkovín, 0,2g sacharidov)

sacharidové vlny

Ako vidíte jedálniček sacharidových vĺn veľmi pestrí nie je. No aby som vám aspoň trošku potešila, počas každého dňa si môžete ešte v rozumnom množstve dopriať zeleninu podľa vlastného výberu. Možno ste si tiež všimli, že v každom dni chýba k celému počtu ešte niekoľko gramov sacharidov. Nemyslíte, že by bola škoda nezjesť ich, keď môžeme? Takže si každý deň pripravte asi 20 piškót a keď dostanete menšiu alebo väčšiu krízu, do jednej si zahryznite.

Sacharidové vlny môžu mať však aj iné prevedenie. Niektorí tvrdia, že telo účinnejšie oklameme, a tým aj viac schudneme, ak sa množstvo sacharidov bude meniť výraznejšie. Preto nájdete aj model kedy prvý deň prijímate 500g sacharidov, druhý 300g, tretí 100g, štvrtý 200g, piaty 200g, šiesty až 600g sacharidov a posledný siedmy 300g. Môžete sa tiež stretnúť s trojdňovým prevedení, kedy sa striedajú trojdňové cykly kedy prvý deň prijmete 100g sacharidov, druhý 200g a tretí až 400g sacharidov.

Je len na vás ktorý z týchto modelov si vyberiete za ten svoj pravý, ktorý budete počas diéty dodržiavať a ktorý z nich vám bude najviac vyhovovať. Úplne pokojne si môžete vytvoriť aj svoj vlastný cyklus, dôležité je aby ste ho poctivo dodržiavali a aby sa každý deň hodnota sacharidov menila, pretože len tak docielime účinné spaľovanie tukov.

Základom (nielen tejto) diéty je voda

Ľudské telo je tvorené zo 70% vody, preto aj každá bunka na svoju existenciu potrebuje dostatok vody. Navyše ryža, ktorej pri sacharidových vlnách zjete dostatok na seba v tele viaže vodu, ktorá potom telu môže chýbať. Preto je dobré počas týchto dní prijímať 3-4 litre tekutín denne. Najlepšia je čistá voda, nesýtené minerálky, bylinkové čaje ale nič nepokazíte ani vodou s citrónom.

Sacharidové vlny
5 (100%) 1 vote
2017-01-23T08:40:54+00:00november 18th, 2015|Magazín|0 Comments

Leave A Comment